۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳

«بامهر انتخاب کنید»

نجمه بابایی‌فر

نجمه بابایی‌فر

تهران- «نجمه بابایی‌فر» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

  • استان: تهران
  • حوزه انتخابیه: تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • شعار: جوان، متخصص، شفاف، سازنده مجلس مستقل

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

نجمه بابایی‌فر یکی از داوطلبین نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است، که در زیر رزومه کوتاهی از وی و پاسخ‌هایش به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

رزومه:

- کارشناس ارشد اقتصاد محیط زیست

-فعال حوزه محیط زیست و بانوان

  • سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

عدم شفافیت و پیگیری

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

باید بین مردم بیایند و درد مردم را در قوانین و اقدامات نظارتی خود انعکاس دهند.‌

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

زیرا از شرایط زندگی اکثریت مردم دور می‌شوند. ساده زندگی کنند و از قدرت خود فقط برای حل مشکلات مردم استفاده کنند

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

باعث هم افزایی قدرت کشور و فائق آمدن سریع‌تر بر مشکلات می‌شود. تجلی گاه این همراهی و همکاری در سفره و آرامش خاطر و امنیت مردم است.‌

*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

نارضایتی و تشویش افکار عمومی را در پی خواهد داشت و سبب سو استفاده دشمنان می‌شود.‌

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

مشاوره با اساتید و خبرگان علمی و اجرایی و سیاسیون صادق و جهادگر و بزرگان و ریش سفیدان حوزه انتخابیه می‌تواند راهگشا باشد.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

باید مواردی که بین حوزه‌ای هستند با نگاه ملی مورد اظهارنظر قرار گیرد. مصالح همه حوزه‌ها مورد مطالعه و اظهارنظر گردد.

  • سوالات استانی:

*استان تهران با کمبود سرانه‌های آموزشی، ورزشی، فضای سبز و… در اکثر مناطق خود به ویژه پردیس مواجه است، برای حل این معضل چه تدابیر عاجلی باید اندیشید؟

می‌بایست نهادهایی که بودجه مسئولیت پذیری اجتماعی دارند را بسیج کرد و الزام نمود که از آن محل بودجه به کارهای عام المنفعه این چنینی بپردازند. ضمناً از هزینه برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های لاکچری کسر شود و خرج افزایش سرانه آموزش گردد. استفاده از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب هم برای افزایش سرانه فضای سبز استفاده کرد. همچنین لازم است از هم افزایی خیرین مدرسه ساز استفاده گردد.‌

*آلودگی هوا و فرسودگی حمل و نقل عمومی یکی از رایج‌ترین معضلات استان تهران است، برای حل این دو مساله چه برنامه‌ای دارید؟

ابتدا باید محل‌ها و مقدار هزینه کرد عوارض آلودگی هوا شفاف گردد، راهکار علمی کاهش آلودگی هوا وجود دارد. سپس بودجه و نظارت لازم برای توسعه نیروگاه‌های برق حرارتی اختصاص یابد، مردم با فرهنگ سازی و در اختیار داشتن وسایل برقی کم مصرف به سمت استفاده از برق سوق داده شوند و بجای آن گاز، به صنایع داده شود تا مازوت نسوزانند. اتوبوس‌ها و بی آر تی ها و در کل ناوگان حمل و نقل عمومی باید نوسازی گردد.‌

*حاشیه نشینی و مهاجرت پذیری بالای تهران یکی از مسائلی است، که این استان و به خصوص شهر تهران را همواره با خود درگیر کرده است، این دو معضل چگونه مدیریت می‌شوند؟

می‌بایست ناظر بر قیمت مسکن ابتدا به سمت مسئولیت پذیری هدایت گردد و مشخص شود معیار قیمت گذاری‌های سلیقه‌ای چیست؟ با ابزارهای مالیاتی قیمت‌ها کنترل شود. هم زمان اقدامات دیگری هم نیاز است که بخشی مربوط به قانونگذاری و برخی مربوط به نظارت مجلس است. از سوی دیگر با ابزارهای تشویقی و تمرکز بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای زندگی در شهرستان‌ها مانند مسکن ارزان، وسایل حمل و نقل عمومی ارزان و به روز، شغل دارای درآمد متناسب با مخارج، امکانات آموزشی، پزشکی و تفریحی، مهاجرت معکوس ایجاد نمائیم. حمایت از طرح‌های طبیعت گردی و بوم گردی، توریسم مذهبی و پزشکی از موارد همگام با محیط زیست است که سبب ایجاد درآمد در محیط‌های شهرستانی می‌شود. وقتی کار و رفاه ایجاد شود، با توجه به محیط زیست پاک‌تر در شهرهای کوچک، مهاجرت عکس خواهد شد. باید از خود مردم برای نظارت کمک گرفت و همواره در بین آنها بود. اگر عمده مردم امکانات داشته باشند و درآمد داشته باشند و بدانند که در همه جا دیده می‌شوند، قطعاً زندگی در شهرهای کوچک‌تر و پاک‌تر و آرامتر را ترجیه می‌دهند.

کد خبر 6039624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha